TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Uniaika Oy, y-tunnus 3086041-5, osoite Leväsentie 23, 70780 Kuopio, myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille, joilla on toimiva sähköpostiosoite Suomeen tai EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.11.2019 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältäen arvonlisäveron ja postikulut, ilmenevät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 5-30 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa siitä, jos emme voi täyttää sopimusvelvoitteitamme tai myöhästymme niiden täyttämisestä meistä riippumattomien tapahtumien (ylivoimaisten esteiden) vuoksi. Ylivoimaiset esteet voivat tarkoittaa mitä tahansa tointa tai tapahtumaa, johon emme voi kohtuudella vaikuttaa, kuten esim. lakot, työsulut tai muut ulkopuolisten työriidat.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Lääkinnälliset laitteet ja tarvikkeet on palautettava avaamattomassa pakkauksessa terveydellisistä ja hygieenisistä syistä. (Kuluttajansuojalaki: 6 luku, 16 §). Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi uniapneamaskit, uniapealaitteet, letkut, korvatulpat, vuodevaatteet, tyynyt ja kuorsauksenesto tuotteet. Jos pakkaus on avattu tai vaurioitunut, tuotteen hintaa ei hyvitetä. Jos ostamasi tuote on osa tuotepakettia, kaikki pakettiin kuuluvat tuotteet on palautettava.

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta lukien. Ennen palautusta ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@uniaika.fi. Tällöin pystymme vastaamaan palautukseen liittyviin kysymyksiin ja nopeuttamaan palautuksen käsittelyä, sekä sopimaan mahdollisesta vaihdosta toiseen tuotteeseen.

Peruutusoikeutta koskevien tuotteet on palautettava alkuperäispakkauksessa, käyttämättöminä ja takaisinlähetystä varten hyvin pakattuna. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Vastaanotettuamme palautuksesi palautamme rahat käyttämällesi maksutavalle kahden viikon kuluessa. Mikäli olet maksanut lahjakortilla, palautamme vastaavan summan lahjakortin.

Palautusosoitteemme:

Uniaika Oy
Leväsentie 23
70780 Kuopio

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme, miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

info@uniaika.fi
+358 20 786 1740
ma-pe klo 9.00-14.00

Vastuunrajoitus

Uniaika Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensi sijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).